Hae
Liina Beth

UUSI MINÄ – PROJEKTIA JO 1 KK TAKANA

Nyt siitä on jo kuukausi kun kuntosalikärpäinen puri minua ja loppua ei näy. Aloitin ystäväni kanssa ja oli hyvin helppoa mennä hänen kanssaan muutaman ensimmäisen kerran kuntosalille. Sitten hän sairastui pitkävetiseen flunssaan ja hän piti 3 vkon tauon. Mutta minä jatkoin, vaikka alussa se olikin sellaista että viitsinkö nyt yksin mennä, mutta loppujen lopuksi suurin osa ihmisistä käy salilla yksin niin miksi siellä tarvitsee aina käydä jonkun kanssa.
Kovasti minua myös varoiteltiin ettei kannata käydä kovin usein salilla ettei kyllästy. Sanon että pyh!
Jos valitsen nykyään että taaperon päiväuniajan että istunko tietokoneella vai lähdenkö salille, tai saatikka joskus arkisin toinen puolisko on taaperon kanssa niin sehän on omaa aikaa! Arvokasta omaa aikaa jonka mielellään viettää hikoillen ja nauttien seuraavan päivän ”lihaskivuista”! 
Aloittelijana en hallitse liikkeitä 

Mitä siellä kuntosalilla sitten voin tehdä ihan yksin etten riko itseäni tai tee suurinta virhettä eli tee liikkeitä liian pienillä painoilla. Tein pääsääntöisesti liikkeitä joita olimme käyneet näinä kahtena päivänä läpi ja sitten vetelin kunnolla aerobista eli kuntopyöräilyä tai crosstrainerilla. Jos minulla ei olisi tuttua joka kävisi salilla niin en olisi varmaankaan koskaan päätynyt salille, vaikka pitkään sitä unelmoin. Mutta jos olisi saanut silti lähdettyä olisin ottanut personal trainerin, koska en tiennyt laitteista tai liikkeistä hölkäsen pöläystä. Tietenkin se tekee lisäkustannuksia, mikä taas olisi pitkälti ollut esteenä tai siinä olisi alkanut miettimään mitä kaikkea muuta sillä rahalla saa.
Kuntosali on kallista ja suuri kuluerä

Nämä väitteet ovat väärin, ennen aloittamista tutkin suurinpiirtein jokaisen kuntosalin joka Porista löytyi, mutta mitä… päädyin kuntosalille joka kustantaa huimat 19,90 € / kk. Eli tämä ei voi olla syy, miksi ei pystyisi aloittamaan kuntosalin. Toiseksi mikä on hyvä puoli tässä Fitness 24/7, pystyt maksamaan liikuntaseteleillä kuukausimaksut. Olen tykännyt kyseisestä salista todella paljon ja sieltä löytyy tähän väliin kyllä kaikki tarvittavat ja se on tietenkin plussaa että se on aina auki.
Nykyinen ryhtini
Onko kuukaudessa tapahtunut edistymistä?

Ehdottomasti on, vaikka ei paino ole pudonnut enkä ole nyt mitään mittaillut. Suurin edistyminen on ryhdissä ja polveni eivät mene sisäänpäin. Olen alkanut käyttämään nukkuvia tai olemattomia pakaralihaksia. Jaksan kantaa ryhtiä selkälihaksilla! 
Tavoitteeni olisi kesällä olla elämäni kunnossa, jolloin olisi saanut kasvatettua pikkuisen lihaksia ja kiinteytyä. En aio siis kuukaudessa vetää mitään ihme diettejä vaan pitkällä tähtäimellä saa parhaimmat tulokset. Näillä mennään nyt ja katsotaan jälleen kuukauden päästä onko jotain kehitystä tapahtunut ja että millaista. Silloin otetaan mittanauha myös käteen ja katsotaan. 
Minun vanha ryhtiin, oli vaikea näyttää vanhaa ryhtiäni

Olisiko sinulla jotain kysyttävää minulta tästä projektista?
Oletko joskus kiinnittänyt huomiota ryhtiisi?

8 kommenttia

  1. tuulanneli kirjoitti:

    Tsemppiä treeneihin! Kuntosalitreeni on vaan prarasta!

  2. Maij kirjoitti:

    Hienoa!! Tsemppiä jatkoonkin. Tuo olo on kyllä huikea kun saa ittensä ryhtiin.

  3. Melissa L kirjoitti:

    Itselleni rthti on tärkeä, tanssi on ollut lajini läpi elämän ja siellä ryhti on kaiken alku.

  4. Mama Lina kirjoitti:

    Kiitos! 🙂

  5. Mama Lina kirjoitti:

    Se tuntuu kyllä ihan huikealta!! 🙂

  6. Mama Lina kirjoitti:

    Se on hienoa että on harrastanut pitkään samaa 🙂

  7. Satu Kukkaiselämää kirjoitti:

    Tsemppiä. Hyvä ryhti on sekä terveyden että ulkonäön kannalta hyvä juttu. Pitäisi kiinnittää omaani huomiota. Selkärankareuma vie helposti kasaan..

  8. HENNA kirjoitti:

    Sulla vaikuttaisi asenne olevan todella kunnossa tuota hommaa kohtaan! 🙂 Ja selvästi myös järki sen mukana! Tuskin sulla ihan noin huono ryhti on ennen ollut 😀 näyttää vähän liioitellulta tuo kuva, mutta varmasti kuntosali siis parantaa huimasti myös ryhtiä! Tsemppiä harrastukseesi!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *